Bij Puratos weten we dat consumenten specifieke voorkeuren hebben met betrekking tot hun voeding en dat dit voortdurend ontwikkelt, ook op lokaal niveau. Veranderende smaakvoorkeuren bijhouden is een moeilijke taak, laat staan ze te vertalen in zakelijke kansen. Om onze klanten inzicht te geven in hoe consumenten hun producten beoordelen, hebben we een unieke service voor sensorische analyse ontwikkeld. Daarna gingen we nog een stap verder en lanceerden we de Sensobus.
De Sensobus is een uniek en volledig uitgerust sensorisch lab op wielen en reist naar daar waar consumenten hun voeding kopen. We verwelkomen er maar liefst 250 consumenten per dag. Consumenten vragen naar hun voorkeuren was nog nooit zo gemakkelijk. De Sensobus laat ons ook toe om marketing- en communicatieconcepten te testen. Welk type verpakking verkiezen consumenten, waardoor verbetert hun merkperceptie, welke informatie hebben ze nodig en nemen ze in overweging om een keuze te maken? Binnen enkele dagen kan een representatief oordeel gevormd worden, binnen een relevante doelgroep.
In de Sensobus nemen de vrijwilligers plaats in één van de acht sensorische cabines en krijgen ze een selectie bakkerij-, patisserie- of chocoladeproducten gepresenteerd (afhankelijk van de uitgevoerde studie). Vervolgens krijgen ze een reeks vragen over hun voorkeuren, waarmee we feedback genereren om onze klanten snel en in detail te kunnen helpen bij hun productontwikkeling. Kortom, het is een snelle en gemakkelijke manier om meer inzicht te verwerven in de voorkeuren van uw klanten. Bovendien stelt 10 jaar ervaring in consumentenonderzoek ons in staat de resultaten te benchmarken ten opzichte van een gemiddelde binnen de categorie en de regio.
Puratos kan u wereldwijd sensorische analyses op locatie aanbieden. We doen traditioneel onderzoek op een hedendaagse manier. Meer weten over uw dichtstbijzijnde Sensobus? Bezoek onze contactpagina.