Taste Tomorrow

Bouw nu aan de smaak van morgen

Om de nieuwste trends in brood, patisserie en chocolade te volgen, heeft Puratos meer dan 10 jaar geleden het consumententrendonderzoek Taste Tomorrow opgericht.

We volgen voortdurend het gedrag, de houding en keuzes van consumenten – zowel lokaal als wereldwijd – met behulp van interviews en semantische AI-technologie. Zo kunnen we de evolutie van trends volgen en nieuwe trends in de wereld van brood, banket en chocolade ontdekken. Daarnaast worden alle verzamelde gegevens ondersteund door ons wereldwijde trendspotting-netwerk, uitgebreid sensorisch onderzoek en unieke samenwerkingen met onderzoekers en universiteiten.

Wat is het doel van Taste Tomorrow?

Door wereldwijd en lokaal consumentengedrag te volgen, biedt Taste Tomorrow waardevolle inzichten in veranderende voorkeuren en smaaktrends. Deze kennis stelt professionals in staat om proactief in te spelen op toekomstige klantbehoeften. 

Het stimuleert innovatie, ondersteunt duurzame keuzes en maakt het mogelijk om unieke en relevante ervaringen te creëren. Zo blijven bedrijven niet alleen competitief en relevant, maar ook verbonden met hun klanten.

Hoe helpt dit uw bedrijf?

Onze eigen Taste Tomorrow-inzichten stellen u in staat om:
  • Altijd up-to-date te blijven met de nieuwste trends in brood, patisserie en chocolade - zowel wereldwijd als lokaal;
  • Een breed en toekomstgericht inzicht te krijgen in de voedingsindustrie, met een een overzicht van de huidige ontwikkelingen én verwachtingen voor morgen.
  • Nieuwe inzichten en marktkennis te verzamelen vanuit alle hoeken van de wereld.
  • Verbonden te blijven met de wensen van uw klanten en nieuwe kansen te ontdekken.

Wat zijn de nieuwste trends in 2026?